Erinevad uuringud kinnitavad, et suurimad stressorid töökohal on keerulised suhtlemissituatsioonid kolleegide ja ülemustega. Sujuv suhtlemine on võtmetähtsusega organisatsiooni kultuuri ja toimimise seisukohast. Parandades oma suhtlemistehnikaid ning luues suuremat teadlikkust muutub töine keskkond märgatavalt mõnusamaks. Põhifookus suhtlemise koolitustel/töötubades on teadliku ja eesmärgipärase suhtlusoskuse arendamisel.
Koolituste/töötubade eesmärk on aidata leida vastuseid küsimustele:
- kuidas suhelda ennast ja teisi hoidvalt?
- millised on minu tugevused ja arenguvajadused suhtlejana?
- kas ja kuidas mõjutavad suhtlemist eelarvamused ja stereotüübid?
- millele tähelepanu pöörata keerulistes suhtlemissituatsioonides?
- kas ja kuidas on hea suhtlemisoskus ja vaimne tervis omavahel seotud?
Koolituse sisu loome vastavalt organisatsiooni soovidele ja vajadustele.
Kõiki teemasid saab kombineerida, käsitleda eraldiseisvalt või kombineeritud jätkukoolitusega.
- enesekehtestamine /teadlik enda ja teistega arvestamine/
- konfliktide lahendamine /teadlik konfliktilahendus kui edasiviiv jõud/
- keerulised suhtlemissituatsioonid /kuidas rahu säilitada ja suhelda ka keeruliste inimestega, sh töökius, vaimne vägivald jmt/
- emotsioonide juhtimine /iseenda emptsioonide märkamine ja juhtimine kui oskusliku enesejuhtimise alus/
- eneseväljendus ja kuulamisoskused /kuidas infot anda ja vastu võtta võimalikult täpselt/
- tolerantsus ja stereotüübid /miks ja millal on oluline oma eelarvamustest teadlik olla/
- meeskonnatöö /hea koostööskus - efektiivsem ja parem tulemus/
- esinemisoskused, esinemisärevusega toimetulek
Koolituste/töötubade eesmärk on aidata leida vastuseid küsimustele:
- kuidas suhelda ennast ja teisi hoidvalt?
- millised on minu tugevused ja arenguvajadused suhtlejana?
- kas ja kuidas mõjutavad suhtlemist eelarvamused ja stereotüübid?
- millele tähelepanu pöörata keerulistes suhtlemissituatsioonides?
- kas ja kuidas on hea suhtlemisoskus ja vaimne tervis omavahel seotud?
Koolituse sisu loome vastavalt organisatsiooni soovidele ja vajadustele.
Kõiki teemasid saab kombineerida, käsitleda eraldiseisvalt või kombineeritud jätkukoolitusega.
- enesekehtestamine /teadlik enda ja teistega arvestamine/
- konfliktide lahendamine /teadlik konfliktilahendus kui edasiviiv jõud/
- keerulised suhtlemissituatsioonid /kuidas rahu säilitada ja suhelda ka keeruliste inimestega, sh töökius, vaimne vägivald jmt/
- emotsioonide juhtimine /iseenda emptsioonide märkamine ja juhtimine kui oskusliku enesejuhtimise alus/
- eneseväljendus ja kuulamisoskused /kuidas infot anda ja vastu võtta võimalikult täpselt/
- tolerantsus ja stereotüübid /miks ja millal on oluline oma eelarvamustest teadlik olla/
- meeskonnatöö /hea koostööskus - efektiivsem ja parem tulemus/
- esinemisoskused, esinemisärevusega toimetulek
Samamoodi, nagu füüsiliste oskuste omandamisel on vajalik järjepidev harjutamine, on ka suhtusoskuste arendamisel oluline järjepidevus.
Muutused võtavad aega ja vajavad kinnistumist